Odată ce te-ai decis să-ți pornești afacerea online, într-o extrem de mare proporție succesul acesteia va fi determinat de cât de inspirat va arăta website-ul prin care îți vei prezenta afacerea. Baza website-ului tău o va reprezenta pagina de pornire, adica pagina ”acasa” sau ”homepage”.

Acesta este principalul spațiu care trebuie să atragă atenția vizitatorilor, să-i captiveze destul încât să vrea să meargă mai departe.

Trebuie să-i faci pe vizitatori ca dintr-o privire să simtă că le înțelegi exact problema și ce caută, ai soluția pentru ei, ba mai mult, ai o soluție mai bună decât au competitorii și poți să-i dirijezi să acționeze. Și, ține minte, toate acestea vizitatorii trebuie să le poată percepe de pe pagina ta în doar câteva secunde. Altfel, i-ai pierdut. Pare greu? Poate, dar nu este imposibil!

Orice se poate învăța. Și poți începe chiar cu urmatoarele 5 trucuri care să asigure succesul paginii tale de pornire – adică succesul cu care vei converti vizitatorii în clienți.

Vizitatorii tăi își prețuiesc timpul mai mult decât crezi

predatorUite o imagine foarte sugestivă: imaginează-ți vizitatorii ca pe niște animale de pradă. Nu au timp de pierdut, sunt într-o continuă mișcare și căutare, iar ceea ce vânează e informația. Și dacă vrei să-i atragi, trebuie să le oferi prada pe tavă.

Mesajul tău trebuie să ajungă la utilizatori dintr-o privire. Folosește titluri și subtitluri care să exprime cât mai simplu și cât mai concis ce ai de oferit, astfel încât viitorii clienți să știe exact că sunt unde trebuie.

Vizitatorii tăi nu vor vrea suspans sau să stea să caute ei informația. Tu trebuie să faci astfel încât ce e mai important să fie prezentat în primul rând fără cuvinte inutile, iar abia apoi să-i redirecționezi către mai multe detalii.

Fă să fie cât mai ușor de înțeles cine ești și ce vinzi, iar primul pas către succesul online e făcut.

Din nou, sunt „vizitatori” și nu „cititori”

Definirea obiectivelor afaceriiCum am spus deja mai sus, vizitatorii online nu vor să piardă prea mult timp. Și nu le place să citească. Deci nu forța texte și texte, chiar dacă ție ți se par și probabil chiar sunt interesante și folositoare, pentru că nu va merge.

Utilizatorii online sunt o cu totul altă categorie de cumpărători și e extrem de important să înțelegi că sunt leneși. Poți să ai un produs de n ori mai bun decât a competiției, dar dacă website-ul tău îi plictisește cu prea multe povești, s-a terminat încă dinainte de a începe.

Singura soluție e să folosești propoziții scurte, clare și cuvinte simple. Iar dacă ții neapărat să ai paragrafe întregi de text, cel puțin nu le face mai lungi de patru propoziții (scurte!). Cel mai bun sfat? Ia textul pe care îl ai și înjumătățește-l…iar din ce ți-a rămas pune doar jumătate pe site. În regulă, poate e puțin exagerat, dar ai prins ideea.

Punctul lor de vedere conteaza, sau: Nu face pe deșteptul !

clientul-conteazaÎncearcă să înțelegi cu adevărat că în afacerea ta NU tu contezi, ci viitorii tăi clienți contează cu adevărat. Trebuie să încerci să gândești din punctul lor de vedere, să întelegi ce vor și să acționezi în consecință.

Vizitatorii tăi nu sunt interesați de ce poți tu să faci si nici măcar de calitățile produselor tale într-o prima fază ci, prima dată, vor să știe care va fi beneficiul lor. Știu, pare doar o diferență de nuanță, dar se aplică foarte fidel. Încearcă să folosești cât mai puțin cuvintele „eu” și „noi” pe pagina de pornire și cât mai mult „tu” sau „dumneavoastră”.

În acest fel, clientul va avea o experiență mai personalizată, va simți că te adresezi direct nevoilor lui și deja ai câștigat câteva puncte în plus.

Ce înseamnă să nu faci pe deșteptul? Înseamnă, cum am spus și mai sus, că vizitatorii tăi sunt leneși, trebuie să le servești înformația simplu și rapid și în niciun caz nu trebuie să-i provoci să gândească prea mult. Nu vor asta. Vor simplitate.

Nu folosi cuvinte sau fraze complicate, nici trucuri sau genul acesta de provocări pentru că vor îndeparta vizitatorii. Cuvinte uzuale, propoziții clare, fraze simple – adevărata rețetă de a te dovedi inteligent pe piața online.

Optimizează cautările și ușurează navigarea

navigare-cautare-usoaraProbabil ai auzit de SEO, celebra optimizare a textului folosind cuvinte de bază. Acest lucru ar putea să-ți ia ceva timp, dar pe termen lung vei vedea rezultatele. Motoarele de căutare vor situa pagina ta de pornire, și întreg site-ul tău de altfel, în poziții mai vizibile pentru potențialii clienți.

Optimizarea textului de pe pagina ta de pornire va face ca aceasta să apară în căutări mai relevante raportat la ceea ce ai de oferit, implicit să fie mai vizibilă în căutarile efectuate de nișa căreia i te adresezi.

Încearcă să faci totul cât mai simplu pentru vizitatori. De la a fi cât mai relevant pentru căutările lor, până la a le oferi informația cât mai precis și simplistic și până la a face navigarea pe website-ul tău cât mai facilă.

Înclude cât mai multe link-uril, hiperlink-uri, butoane pe prima pagina care să-i poată direcționa cu ușurință oriunde în site, cu atât mai mult către pagina de comandă. Fă viața vizitatorilor cât mai ușoară, iar ei vor face viața ta la fel de ușoară.

Impact vizual și profesionalism

designȘi, bineînțeles, să nu uităm că și vizitatorii online sunt ființe vizuale. Până acum am tot vorbit despre cum sa le serveși informația cât mai simplu și binevoitor, dar trebuie să iei în considerare și impresia vizuală.

Trebuie să inspiri încredere și profesionalism, iar o bună parte din acest efect îl poți obține prin aspectul paginii tale principale. Dacă arăți stil și bun gust, șansele de reușită vor crește foarte mult. Ar putea fi foarte folositor să apelezi la un web designer profesionist pentru această parte.

E adevărat, ar fi o investiție destul de importantă, dar profitul va fi cu mult mai important.

Nu e vorba de ceva chiar atât de complicat până la urma, nu? Ideea de bază e să înțelegi cum funcționează mintea clienților online și să le oferi exact ceea ce caută. Fii clar, fii concis, fii direct cu ce oferi, iar apoi insistă pe beneficiul vizitatorilor tai de a cumpăra de la tine.

Nu uita: titluri relevante, „tu” in loc de „eu”, cuvinte comune și aspect de bun simț și deja vei fi cu mult în fața multori competitori din aceeasi nișă.

Baftă!