Cum Sa Scrii Pagina Principala A Site-ului
Determinati strategia dumneavoastra:
Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa treceti pe o lista care sunt obiectivele pe care afacerea trebuie sa le atinga.
Site-urile va pot ajuta sa va atingeti obiectivele. Luati in considerare urmatoarele puncte de plecare:
- generarea de vanzari
- cunoasterea brandului
- generarea de cercetare de piata si informatii demografice
- asistenta clientilor – informatii tehnice, feedback
- vanzari on-line
- distributia de informatii
Determinati audienta site-ului
Cunoaste-ti publicul. Trebuie sa stiti ce persoane vor fi cele care acceseaza site-ul dumneavoastra. Trebuie sa va ganditi care sunt interesele lor, care ar fi provocarile si ceea ce ei cauta in general. Targetul dumneavoastra sunt intreprinderile sau consumatori.
Poate veti dori sa loviti ambele piete. Va trebui sa luati in considerare sub-divizarea site-ului dumneavoastra, deoarece consumatorii nu vor cauta acelasi informatii ca si companiile pe site-ul dumneavoastra.
Trebuie sa tineti cont de un numar mare de factori. Spre exemplu daca va adresati unor fete de 12 ani, poate culoarea roz este mai atragatoare decat un negru metalizat.
Sunt mii de unelte gratuite cat si platite care va pot ajuta sa faceti asta. Ca idei sa vedeti despre ce ii vorba, un mic exemplu:
Daca ar fi sa deschid un magazin online pentru electronice as verifica toate siturile din Romania pe Domeniu.
www.Alexa.com va poate ajuta un pic cu asta, vom folosi ca exemplu emag.
- De aici imi dau seama ca oamenii care intra pe emag sunt cu varste intre 18 si 34, Barbati, nu au copii, si intra de acasa.
- De asemenea pot sa vad mult mai clar ce ii interesant pentru ei si ce nu ii in scadere, plus de asta pot sa vad exact ce cumpara.
- Daca nu sunt sigur la ce produse sa investesc in stoc, cu siguranta pot sa-mi fac o idee uitandu-ma la ce fac altii.
Mai sus este o mica demonstratie ce este posibil daca stii unde sa te uiti. Va rog sa nu luati cuvant cu cuvant, vroiam doar sa dau un exemplu ipotetic.
Scurt si la obiect
Aceasta este o regula care trebuie respectata. Nimeni nu vrea sa citeasca pe home page despre cum a fost infiintata compania dumneavoastra si alte detalii de genu. Aceste elemente pot fi incluse in alte pagini.
SEO – Optimizare Sitului
Ganditi-va la SEO – Search Engine Optimization ( Optimizarea pentru Motoarele de Cautare) – arta de a scrie corect cuvintele cheie pentru a capta interesul motoarelor de cautare. Includerea de continut SEO va asigura mai multi vizitatori.
Incercati sa utilizati cuvinte in home page, care sunt susceptibile in a fi utilizate in cautare. (google keyword tool)
Folositi limbajul pe care il utilizeaza si clientii dumneavoastra
De exemplu daca intalniti parinti care va spun despre copilul lor ca este adolescent si ca acesta are probleme de comportament utilizati pe site-ul dumneavoastra „ Tehnicii practice pentru a ajuta persoanele ai caror copii sunt adolescenti si au probleme de comportament”.
Este necesar sa faceti unele cercetari de piata. Puteti vorbi cu o multime de oameni pentru a afla ce probleme au si utilizati exact acelasi limbaj pe care l-au folosit pentru a va descrie problemele lor.
USP – (Unique Selling Point)
Chiar daca depuneti efort, investiti bani pentru site-ul dumneavoastra, totul este in van daca acesta nu spune nimic despre afacerea dumneavoastra si solutiile pe care le oferiti.
Ce este aceast USP?
Pe scurt putem spune ca este ceva special stabilit fata de oricine altcineva. Este ceva care ii ajuta pe clientii dumneavoastra sa se simta conectati si care le creaza dorinta de a lucra cu dumneavoastra.
- Daca as achizitiona produsul sau serviciul dumneavoastra, care sunt rezultatele la care ma pot astepta?
- Ce calitate sau cantitate face ca produsul sau serviciul dumneavoastra sa fie o alegere mai buna decat ceea ce ofera concurenta?
Este important sa stii:
- Ce este unic in modalitatea de a crea sau furniza solutia? Creati ceva diferit pentru client, acest lucru va ofera clar un avantaj.
- Care este cel mai convingator lucru pe care il oferiti? Acest lucru il puteti lua astfel: daca ar fi sa rezolvati numai o problema a clientului cu o solutie, care ar fi problema si solutia?
Este timpul pentru a finaliza USP-ul. Aceasta trebuie sa atraga atentia cititorului. Iata o formula rapida si simpla care sa va ajute sa dezvoltati un mesaj convingator pentru vizitatorii dumneavoastra:
- Deschide-ti cu un titlu impunator, “Acasa” sau “Bun Venit” nu sunt cele mai potrivite. “Fii Primul Pe Google”
- Introduceti USP. Aceasta este o mai buna modalitate de a atrage cititorul decat modalitatile traditionale plictisitoare in care se descrie cat de minunata este compania. Adaugati imagini si fotografii mari care sa atraga atentia. Informatiiile despre dumneavoastra pastrati-le pentru alte pagini.
- Scrieti un scurt paragraf care sa evidentieze beneficiile si rezultatele de care vor avea parte clientii daca vor lucra cu compania dumneavoastra.
- Scrieti un paragraf in care sa evidentiati pe scurt care sunt principalele produse si servicii pe care le oferiti.Luati in considerare link-urile catre oferte acolo unde este cazul.
- Puteti incheia astfel, exemplu: ” Verificati instrumentul nostru gratuit de evaluare pentru a vedea ce solutie se potriveste nevoilor dumneavoastra.”
Ghid rapid pentru a scrie o pagina de start pentru site-ul unei afaceri
Publicul tinta
Pagina de start trebuie sa semnifice toate lucrulile necesare pentru toti oamenii care accesesaza URL-ul dumneavoastra.
Continut
Pentru a beneficia de vizitatori noi, o pagina de pornire trebuie sa ofere o imagine despre cine sunteti si ce pot face vizitatorii pe site-ul dumneavoastra. Primele trei paragrafe ar trebui sa ofere o privire de ansamblu a ceea ce pot face vizitatorii pe site-ul dumneavoastra.
Astfel pe prima pagina a-ti putea crea o lista de link-uri catre paginile cele mai importante de pe site-ul dumneavoastra. Atat pentru vizitatorii noi cat si pentru cei care revin, este important ca un produs sau un serviciu sa aiba una sau doua imagini, una sau doua propozitii de descriere si un link catre pagina proprie din catalog sau de pe internet.
Ar fi de preferat sa includeti recenziile unui client multumit.
Titlu
Nu utilizati un titlu cum ar fi „Bine a-ti venit pe site-ul nostru”. Ceea ce trebuie spus prin titlu este ceea ce pot face utilizatorii acolo. De exemplu: Comparati, Preuturi Mici, Reducrere 1000 la suta etc.
Asigurati-va ca titlul dumneavoastra incorporeaza cuvintele cheie pe care credeti ca oamenii le-ar putea utiliza pentru a a cauta produsul sau serviciul dumneavoastra pe internet.
Lungime
In mod ideal primele cateva fraze din pagina de start, nu ar trebui sa contina mai mult de 100-350 de cuvinte.
Ce nu este un home page?
- o pagina de start nu este locul in care sa faceti o descriere vasta a afacerii dumneavoastra. Acest lucru isi are locul in paginile „ Despre Noi”, „ Informatii despre companie”, etc. Pe pagina de start aceste informatii ii vor plictisi pe majoritatea oamenilor.
- o pagina de start nu este locul unde sa va listati si sa vindeti toate produsele sau serviciile. Daca afisati produsele si incercati sa le vindeti de pe prima pagina, acest lucru va parea putin insistent. Trebuie sa includeti doar o lista de categorii de produse sau servicii cu link-uri catre paginile interioare. Veti putea crea de asemenea un catalog cu produse.
- o pagina de start nu este locul potrivit pentru a include textul integral al anunturilor dumneavoastra si comunicatelor de presa. Includeti doar un paragraf cu link-ul unde poate fi citit intreg continutul comunicatului.
- o pagina de start nu apartine presedintelui companiei sau proprietarului afacerii. Nu este un blog personal.
Angajati un profesionist
Daca toate astea sunt prea mult, contacteaza un profesionist. Atat din punct de vedere SEO cat si al conversiei clientilor este neveoie de profesionalism.
Daca doriti sa scrieti un home page al unui site de afaceri ar fi bine sa investiti intr-un web copywriter profesionist cat si o persoana care poate optimiza continutul din punct de vedere al motoarelor de cautare.