Se spune că micile detalii fac diferența. Este adevărat. Dacă deții un website, cel mai bun exemplu în acest sens este favicon-ul acestuia. Dar ce este un favicon și de ce este el important?
Dacă e să îl definim simplu și rapid, termenul de favicon este o variantă prescurtată a ideii de „favorite icons”. Aceste iconițe preferate pot fi zărite în lista ta de bookmarks, precum și în alte locuri, cum ar fi acea listă desfășurată de linkuri sugerate în momentul în care începi să cauți ceva în browser sau, mai frecvent, în ferestrele pe care le ții deschise în browser.
De ce ar trebui să creezi un favicon pentru site-ul tău?
Avem vreo 3 motive principale pentru tine:
#1 Brand Awareness sau vizibilitatea brandului.
Oamenii au tendința să asocieze elemente vizuale cu experiențe specifice. De aceea, de exemplu, siglele sunt importante. Când te gândești la rețele de socializare, precum Facebook, Twitter sau Youtube, vizualizezi instant logo-urile și… favicon-urile lor.
Așadar, acel favicon poate fi chiar logo-ul companiei tale sau poate fi o versiune simplificată a acestuia.
#2 Credibilitatea website-ului.
Micile detalii chiar fac diferența între afacerea ta și toate celelalte afaceri similare ei. Depunând efort în crearea unui favicon, aparent un mic detaliu, transmiți un mesaj important clienților tăi: faptul că îți pasă și faptul că ești un profesionist.
#3 Cu un favicon simplifici viețile tuturor.
Chiar dacă nu toți utilizatorii știu exact ce este un favicon, toți îi apreciază existența. Răsfoind lista de website-uri preferate sau accesând și menținând deschise mai multe ferestre, utilizatorii îți vor reține mai ușor, implicit îți vor revizita site-ul mai rapid, dacă te pot asocia de îndată cu un favicon.