De ce e nevoie de pagina Despre Noi?
Cineva, zâmbind, ne îndeamnă să ne prezentăm. Să spunem ceva „despre noi”. Un mic blocaj și o ușoară stare de disconfort rezultă, însă știm că e un pas inevitabil. Iar de-a lungul anilor, devenim chiar buni în a ne spune povestea.
Deși persoana alături de care petrecem cel mai mult timp suntem chiar noi înșine, în mod paradoxal, ne vine greu să facem acest lucru, să le spunem altora despre noi. Iar acest lucru nu se reflectă doar la nivel individual, ci și, poate nu în mod surprinzător, la nivel de companii, branduri și afaceri.
Poate fi dificil să rezumăm în numai câteva paragrafe, pe pagina Despre Noi, o întreagă experiență de viață sau experiență profesională într-un anumit domeniu. Ce informații sunt relevante? Cum le transmitem? Ce anume din tot ce ne reprezintă să păstrăm și să transmitem mai departe?
Aceste dileme devin cu atât mai acute în momentul dezvoltării unui website. Oricât de creativ, profesionist sau inedit ar fi conținutul pe care ne propunem să îl publicăm, pagina Despre Noi este cea care setează tonul. Pagina Despre Noi este cea care le oferă vizitatorilor un context, un salut și o strângere de mână. Înainte de-a aprofunda orice alt conținut de pe website, oamenii au tendința de-a căuta mai multe informații despre persoana, grupul sau compania care li se adresează. Are sens, nu? Înainte de-a iniția o conversație profundă cu cineva, întâi facem cunoștință, încercăm să aflăm cine este persoana, ce intenții și ce interese are.
Cum dezvoltăm pagina “Despre Noi”?
Pentru ca pagina Despre Noi să fie cu totul excepțională, tot ce trebuie să facem este să ne clarificăm identitatea unică a companiei noastre, iar apoi să o împărtășim cu întreaga lume. Sună simplu, nu? Simplu, dar nu tocmai ușor. Pagina “Despre Noi” este una dintre cele mai importante pagini de pe website-ul oricărei companii, deși este adesea și cea mai neglijată. Tocmai de aceea venim în ajutorul celor care vor să iasă din tipare și să își prezinte în mod corespunzător povestea.
Până la sfârșitul acestui articol, vom parcurge împreună câteva recomandări (în 8 pași specifici, sub forma unor întrebări), dar și exemple concrete care vă vor ajuta să creați pagina Despre Noi ideală pentru compania voastră.

1. Care este misiunea voastră?
De ce sunteți pe piață, de ce faceți ceea ce faceți, de ce ar trebui să ne pese nouă, celorlalți? Nu trebuie să dezvoltați o declarație de mii de cuvinte, însă e important ca misiunea și interesele companiei să fie explicite, clar exprimate și oneste. Uneori, o frază scurtă și sinceră cu privire la misiunea companiei poate fi cea care cucerește vizitatorii.
Exemplu pagina Despre Noi, scurt și la obiect: https://creativemonkeyz.com/despre
2. Care este povestea companiei?
Poate nu este o poveste veche de când lumea. Mulți antreprenori aflați la început de drum simt că nu au o poveste de spus, neavând încă experiența în domeniu sau neatingându-și încă vreun obiectiv major. Orice poveste frumoasă este formată însă dintr-o serie de momente unice care au influențat direcția de dezvoltare a companiei. Dacă aveți o companie tânără, identificați aceste momente-cheie care au dus la formarea ei și oferiți puțin context.
Un exemplu: http://reactor-cluj.com/ce-e-reactor/
3. Care este acel moment-cheie al companiei?
Aminteam mai sus de acele momente-cheie care au dus la formarea companiei. Identificați, totodată, și valorificați acel moment unic, acea idee principală care a declanșat, ea singură, dorința de a întemeia o companie. Care au fost provocările și în ce mod acest moment unic v-a schimbat și v-a transformat în cine sunteți azi?
Nu o companie, dar un adevărat brand și o poveste bună: https://www.kero1.com/about/
4. Cum ați evoluat?
Care era strategia voastră de afaceri inițial și cum s-a schimbat aceasta de când ați dezvoltat conceptul, până în prezent? Trasând traiectoria evolutivă a propriei companii, îi veți aduce pe vizitatori mai aproape, ajutându-i să înțeleagă parcursul pe care l-ați avut. Recomandare: pe pagina “Despre Noi” puneți accent pe aceste schimbări și pe capacitățile voastre de a vă adapta nevoilor de piață și nevoilor clienților.
Un exemplu elocvent: https://moz.com/about
5. Cui vă adresați?
Da, știm, ideal ar fi ca pagina Despre Noi să atragă cât mai multe priviri și vizitatori. Doar că nu toți pot fi clienți sau colaboratori în cadrul afacerii voastre. Astfel, este extrem de important să identificați și să specificați care este publicul vostru țintă. Cui ar trebui să îi pese că existați, pentru cine depuneți eforturi în cadrul companiei? Pe scurt: cui vă adresați, cu precădere?
Nike face acest lucru foarte bine, încă de la începutul paginii: https://about.nike.com
6. Ce anume oferiți?
Odată clarificat cui vă adresați, este important să transmiteți ce anume oferiți. Evitați capcana generalităților. Prea multe companii sau antreprenori își prezintă mult prea abstract activitățile, motiv pentru care potențialii clienți adesea nici nu înțeleg ce anume li se vinde. Ce anume oferiți, așadar? Da, există riscul ca prezentările serviciilor sau produselor voastre să nu pară foarte interesante odată puse în cuvinte. Însă recomandarea noastră este să nu deveniți prea vagi sau prea metaforici. O simplă frază care transmite clar potențialilor clienți ce anume li se oferă are un impact concret mai mare.
Exemplu: https://www.bulldogskincare.com/about-us/
7. Cine sunt partenerii voștri și ce părere au despre compania voastră?
Dacă aveți parteneri sau clienți fideli în portofoliu, nu vă sfiiți să-i menționați pe pagina Despre Noi. Faptul că ați reușit să dezvoltați relații de calitate, bazate pe încredere și eficiență, este unul dintre cele mai importante aspecte pe care le puteți comunica despre compania voastră. Mai mult, conform Dimensional Research, știați că succesele înregistrate de o companie în trecut pot influența până la 90% dintre clienții B2B din prezent?
Exemplu: https://www.saradietschy.com
8. Care sunt valorile voastre personale?
Indiferent cât de apreciată ar fi o companie sau un concept de business, în cele din urmă, oamenii pun preț pe… oameni. Interacțiunile și nivelul de conexiune interumană sunt cele care fac diferența. Când dezvoltați pagina “Despre Noi”, nu uitați că dincolo de valorile, misiunea și povestea companiei, este vorba, după cum îi spune și numele, despre voi. Despre oamenii din spatele brandului. Cine sunteți voi ca persoane, ca echipă? Care sunt valorile voastre personale? Cum arată cultura organizațională și ce anume vă motivează pe fiecare dintre voi?
Un exemplu pagină Despre Noi: https://recorder.ro/cine-suntem/
Poate că oferiți spre vânzare 25 de modele diferite de căni. Însă dincolo de produs în sine, poate mesajul de transmis ar fi că modelele folosite sunt create de ilustratori locali, iar prin vânzarea cănilor sprijiniți și încurajați artiștii locali – un deziderat important pentru echipa voastră. Este doar un exemplu.
Un exemplu de pagină Despre Noi care ilustrează ce spuneam mai sus: https://www.yellowleafhammocks.com/pages/about-us
Pe pagina Despre Noi aveți ocazia să spuneți poveștile și micile motorașe care vă motivează și vă entuziasmează în dezvoltarea companiei. Sperăm ca întrebările și recomandările din acest articol să vă ajute în dezvoltarea unei pagini autentice și creative, care să reușească să vă prezinte cât mai fidel cu putință.