Odata cu disparitia  site-ului Explorer Yahoo, consultantii SEO si ai marketingul on-line se vor intreba cum vor avea acces la informatiile de nepretuit furnizate in ultimii ani.

Companiile care vand aceste informatii ca parte a platformelor si instrumentelor de marketing, sunt in avantaj, deoarece nu mai exista o alternativa gratuita.

Instrumentele de informare Bing pentru webmasteri vor fi initial limitate la site-urile proprii, astfel ca analiza concurenta se va pierde in acest fel.

Daca Bing vrea sa atraga mai mult trafic la uneltele lor si nu spre cele oferite de Google, atunci aceasta mutare trebuie sa includa si date despre competitie, informatii pe care Yahoo Site Explorer le oferea.

Atunci cand Yahoo Site Explorer s-a lansat in 2005, multi consultanti de marketing au fost extrem de fericiti. Webmaster Tools de la Google nu s-a lansat decat mai tarziu,  astfel incat acesta a fost un instrument nou si informativ gasit doar prin analiza platita la timp.

Ce se intampla? Exista alte alternative?

Din pacate, nu exista nici un alt instrument gratuit care sa acopere tot ceea ce se poate obtine de la YSE, dar exista cateva care au costuri mai mici.

SEOMoz are Open Site Explorer si ofera aceleasi informatii, dar daca nu sunteti membru, cantitatea de informatie este restrictionata. Pentru persoanele care au 5 site-uri sau mai putine, comisioanele lunare incep de la 99 $.

Exista unele alternative cum ar fi Web Analytics SEO si Searchmetrics  care arata o singura pagina la un moment dat. Acest instrument este o varianta pentru cei care au suficient timp si nu foarte multi bani.

Mai sunt si altele ca bara de instrumente SEOBook si SEO pentru plugin-ul browser-ului Firefox care va oferi numere individuale in partea de sus sau laterala a fiecarei pagini, pe care le-ati incarcat.
Alte modalitati evidente care pot genera astfel de informatii sunt hack-urile Google. Acestea sunt limitate la 100 de rezultate pe pagina si cum stim prea bine toti, la Google oricum nu ii place sa imparta informatii cruciale.

Foarte multe site-uri ofera studii, care sa va ajute pe termen scurt dar daca va doriti perspective pe termen lung, este necesar sa va alaturati unuia pentru a pastra rapoartele de-a lungul timpului.

Google Analytics si Webmaster Tools, va ofera informatii despre propriul site, dar cand vorbim despre rapoarte initiale pentru clienti, este adevarat ca nu exista alternative gratuite.

Exista o multime de versiuni de calitate care costa:

☞ Link Research Tools – pentru a fla cat mai multe informatii de care a-ti avea nevoie despre link-uri
☞ AdGooroo
☞ Linkdex
☞ Majestic SEO
☞ Ahrefs site-ului Explorer
☞ Who LinksTo Me
☞ Sitemap Generators

Utilizarea instrumentelor de constructie a link-urilor este o alta metoda de a aduna informatii. Cele mai multe au nevoie de optimizari.

YSE va fi pierdut. Sa vedem daca Bing este suficient de inteligent sa relanseze.