Copywriting – Scrierea pentru internet
O modalitate de a descrie copywriting-ul este de a pune un mesaj creativ in fata unui consumator. Copywriting-ul se bazeaza pe trei principii fundamentale:
- Atunci cand scrieti unui client, trebuie sa fie existe o anumita implicare intre client si vanzator.
- Trebuie sa va asigurati ca ii explicati clientului toate beneficiile, in cazul cumpararii unui produs.
- Realizarea – ceea ce semnifica atingerea scopului.
Ori de cate ori scrieti un text, veti cauta ca acesta sa aiba un anumit efect asupra consumatorilor. De obicei acest efect asupra consumatorilor va fi dorinta de a achizitiona un anumit produs, pentru a obtine anumite beneficii. Astfel va veti atinge obiectivele stabilite prin copywriting.
Copywriterii sunt cei care scriu mesaje de asa natura incat acestea trezesc interesul consumatorilor.
Pe internet exista o multime de anunturi, dar consumatorii vor reactiona doar la cele care le trezesc interesul. De aceea este important sa stiti sa ce nisa vreti sa loviti in randul populatiei. Fiecare nisa este diferita si va avea nevoie de o alta motivare pentru a actiona.
Multi copywriteri sunt buni in ceea ce fac dar nu si atunci cand vine vorba de atragerea de clienti.
Pentru a lucra in acest domeniu veti avea nevoie de un portofoliu de lucru. In cadrul acestui portofoliu veti avea nevoie de monstre ale muncii dumneavoastra, de recomandari de la alte locuri de munca.
SEO Copywriting
Scopul optimizarii motoarelor de cautare este acela de a pozitiona bine site-ul dumneavoastra in rezultatele motoarelor de cautare, astfel incat sa obtineti trafic catre site. O parte importanta a acestui proces este dezvoltarea unui continut web bun.
Importanta copywriting-ului in domeniul SEO, este data de creativitate in dezvoltarea de continut web, astfel incat sa poate veni in intampinarea cerintelor atat pentru consumatorii care cauta informatii pe internet, precum si a cererilor introduse pe site-ul dumneavoastra de robotii motoarelor de cautare.
Exista o multime de text pe internet astazi care nu trezeste interesul consumatorilor. Un bun SEO copywriting se concentreaza pe mai multi factori diferiti cum este continut de calitate, optimizare de cuvinte cheie, continut unic, etc.
Optimizarea prin cuvinte cheie asigura site-ul dumneavoastra de utilizarea deplina a unui anumit set de cuvinte cheie, astfel incat atunci cand oamenii efectuaza o cautare pentru acele cuvinte cheie, site-ul dumneavoastra va fi pe prima pagina a rezultatelor.
Aceasta este cea mai buna modalitate de a genera traficul motoarelor de cautare.
Un bun SEO copywriter ar trebui sa va ajute sa dezvoltati o pozitie buna in rezultatele motoarelor de cautare si de asemenea va poate ajuta sa cresteti vanzarile.
Este important sa obtineti trafic dar si sa aveti un raport de conversie bun, ceea ce inseamna tot mai multe persoane care acceseaza site-ul dumneavoastra si treptat tot mai multi vizitatori se vor converti in vanzari.
Servicii SEO Copywriting
Exista un numar mare de comapnii care ofera servicii SEO copywriting. Acest domeniu este unul foarte competitiv.
Cum puteti vinde servicii de SEO copywriting?
Primul pas de care trebuie sa fiti siguri, este sa intelegeti bine ce inseamna copyvriting iar al doilea este experienta in domeniu.
SEO copywriting este un pic mai diferit si mai dificil decat alte forme de copywriting. Adesea, atunci cand scrieti text, il scrieti pentru o anumita audienta si stiti ceea ce isi doreste publicul.
In cazul SEO se merge pe audiente diferite in acelasi timp. Trebuie sa fiti sigur ca continutul se potriveste cu ceea ce motoarele de cautare vor si in acelasi timp sa atrageti publicul tinta al dumneavoastra pentru a cumpara produse si servicii.
Pentru a deveni un bun SEO copywriter:
☑ asigurati-va ca aveti un continut bun, de calitate care sa fie indexat de motoarele de cautare si care sa trezeasca interesul publicului
☑ back links – atunci cand link-urile unui site duc inapoi catre site-ul dumneavoastra. Astfel motoarele de cautare vor indexa site-ul la un potential mai mare in topul lor.