Continutul clipuri video depaseste rapid orice alt format in ceea ce priveste popularitatea in motoare de cautare.
In fiecare zi pe YouTube sunt zilnic vizionate peste 75 de milioane de clipuri video, ceea ce inseamna un numar de 13 miliarde pe luna. Ignorarea acestui canal media este o pierdere majora in strategia de marketing.
Iata cateva modalitati prin care sa optimizati clipurile YouTube cu scopul de a dobandi cat mai mult trafic pentru site-urile dumneavoastra. Cu peste 2 miliarde de vizualizari pe zi YouTube este cel mai capabil portal de partajare video pentru a trimite trafic site-urilor dumneavoastra. Pentru a obtine trafic trebuie sa stiti cum sa optimizati.
Iata cateva indrumari:
Cuvinte cheie eficiente pentru clipuri video
Unul dintre lucrurile pe care majoritatea uita sa le faca este cautarea de cuvinte cheie pentru clipuri. Elementele de baza sunt aceleasi intr-o pagina web si intr-un canal video cum este YouTube.
Caracteristicile demografice ale utilizatorilor YouTube sunt usor diferite, iar ceea ce se cauta poate fi cautat in moduri diferite. YouTube ofera cateva instrumente de mare utilitate.
YouTube Promoted Videos Keyword Tool – acest instrument va ajuta sa observati nivelul traficului pentru cuvintele dumneavoastra cheie. Este potrivit pentru a gasi cuvinte cheie mai potrivite decat cele alese de dumneavoastra cand a-ti inceput.
Chiar daca nu toate sugestiile sunt potrivite veti gasi cu siguranta cateva fraze.
YouTube Insight for Audience Tool – acest instrument necesita sa stiti caracteristicile demografice ale publicului dumneavoastra tinta cum ar fi: locatia, varsta lor, etc. Astfel puteti alege o categorie si YouTube va va spune ce a vizionat publicul dumneavoastra.
https://www.youtube.com/testtube
Cautarea dumneavoastra trebuie sa fie foarte generala pentru a obtine un rezultat bun. Desi nu este la fel de bun ca si YouTube Promoted Videos Keyword Tool, acesta v-ar putea ajuta sa identificati un subiect si cuvinte asociate acestuia, generand astfel o multime de opinii.
YouTube Search Suggestions – cand incepeti sa efectuati o cautare pe YouTube, casuta de cautare face sugestii utilizand termenii cu cel mai mare trafic. Aceste sugestii sunt potrivite pentru cuvinte cheie.
Google Trends – acest instrument va ajuta sa identificati volumul de cautare al unui cuvant cheie si pozitia acestuia. Va poate ajuta sa identificati urmatorul cuvant cheie, sau unul care trebuie ignorat.
Google Trends nu se concentreaza pe video, dar este util datorita faptului ca ajuta la identificarea locatiei unde cuvantul cheie este mai puternic, are mai multe cautari. Acest lucru ar putea semnifica succesul proiectului dumneavoastra.
Google Search-based Keyword Tool – este un instrument ideal de cuvinte cheie eficiente cat si cuvinte cheie care nu trebuie luate in considerare. Este recomandat sa utilizati acest instrument decat Google Adwords External Keyword Tool.
https://adwords.google.com/KeywordPlanner
Semnale de clasament clipuri video YouTube
Titlul – este cel mai important pentru a reusi sa optimizati corect pe YouTube. Aveti posibilitatea sa utilizati 100 de caractere, dar cele mai importante sunt primele 60 de caractere, acestea din urma sunt cele care vor fi afisate in rezultatele cautarii.
Este important cuvintele cheie sa fie pozitionate in cele 60 de caractere.
Descriere – Campul de descriere al unui clip video va ofera suficient spatiu, ajungand pana la 5000 de caractere.Veti dori sa includeti cuvintele cheie la inceputul descrierii deoarece YouTube va reduce textul in rezultatele de cautare la aproximativ 150 de caractere si va afisa aproximativ 70 de caractere pe pagina video, restul se va vedea doar in momentul in care utilizatorul va face clic pe un buton vertical.
Este recomnadat sa puneti url-ul site-ului dumneavoastra la inceputul descrierii utilizand formatul http;//…, fiind singurul loc unde veti primi link pe YouTube, pentru a directiona persoanele catre site-ul dumneavoastra.
Puteti de asemenea sa utilizati si alte adrese URL cum ar fi cea pentru blogul dumneavoastra.
Tag-uri – includeti termenii de cautare pe care ii utilizati in titlu si descrierea dumneavoastra, inclusiv numele marcii. Tag-urile sunt importante pentru clasament si sunt indexabile.
Utilizati in prima fraza cuvintele cheie cele mai importante la fel ca si in titlu si descriere.
Vizualizari si Frecventa – numarul de vizualizari si frecventa vizualizarii clipului video are impact direct asupra motoarelor de cautare. Cu cat aveti mai multe vizualizari cu atat este mai bine.
Likes & Dislikes – numarul de like-uri si dislike-uri pe care clipul video il primeste afecteaza pozitia in motoarele de cautare.
Adnotarile (annotations) – acestea nu sunt indexate, dar sunt destul de utile pentru chemarea la actiune in cadrul video.Puteti sa creati link-uri pentru alte clipuri video, liste de redare, canale.
Legende inchise ( closed captions) – chiar daca entuziastii SEO va spun ca acestea nu sunt indexabile, acest lucru nu poate fi dovedit si pentru YouTube. Incerceti acest lucru cautand un clip video care utilizeaza legende si o expresie unica care se utilizeaza doar in legende.
Sfatul nostru este sa utilizati legende doar atunci cand sunt utile vizitatorului si pentru scopurile SEO.
Raspunsuri Video – acestea sunt automat link-uite (legate) catre clipul original. Este bine sa le permiteti.
Comentarii – desi nu este un lucru important pentru clasament, este recomandat sa le permiteti.
Sindicalizare – acest lucru permite ca clipul dumneavoastra sa fie vizionat si pe alte canale cum sunt dispozitivele mobile, care au trafic mare.
Playlist si Favorites Saves – vizitatorii care isi salveaza clipul dumneavoastra in playlist-ul lor sau in favorites sunt semnale favorite pentru clasament, insa nu au impact foarte major.
Shares – pot avea un efect pozitiv asupra clasamentelor, deoarece influenteaza vizionarile si genereaza link-uri catre clipul dumneavoastra.
Confidentialitate – nu va setati clipul video pentru a fi privat.
Embedding & Inbound Links – integrarea video pe alte site-uri este ideala pentru expunere totala. Inbound links la videoclipuri YouTube au o influenta pozitiva pentru clasamentul dumneavoastra. Postati url-urile YouTube in locatii Social Media, site-uri si forumuri.
Sfaturi suplimentare de promovare Video YouTube
Un clip video de pe YouTube este considerat vizualizat dupa 8 secunde. Trebuie sa va asigurati ca vizitatorii nu vor abandona clipul mai repede de 8 secunde. Puteti sa stiti cat timp acorda vizitatorii clipului dumneavoastra prin YouTube Insight.
Alegeti imaginile in miniatura cu atentie deoarece acestea pot creste CTR-ul. Listele de redare pot de asemenea creste numarul de vizualizari pentru grupul dumneavoastra de clpuri video. Trebuie sa acoradati putin timp aranjarii clipurilor mai ales daca acestea trebuie vizionate intr-o anumita ordine.
Programul Parteneriat YouTube
Cu scopul de a utiliza toate optiunile disponibile pe Youtube, cum ar fi abilitatea de avaea un banner pe pagina canalului dumneavoastra, optiunile video HD, miniaturile personalizate, etc., va fi necesar sa aderati la programul de parteneriat YouTube.
Programul de parteneriat nu va lucra pentru dumneavoastra, citit cu atentie beneficiile de comun acord inainte de semnarea contactului. De asemnenea veti avea nevoie de un anumit trafic pentru a va califica si un cont curent Google Adsense.
Nu este necesar sa deveniti partener Youtube daca va doriti sa obtineti un loc in topul motoarelor de cautare pentru optimizare de clipuri video.