Site-urile cu continut de slaba calitate sunt impinse in jos deoarece Google a actualizat algoritmul de pe baza de clasament. Acest lucru a reusit sa recompenseze site-urile care sunt cu adevarat relevante.
Aceasta actualizare este intitulata Google Panda Update. Iata ceea ce trebuie sa includa un site pentru a nu cadea din clasamente:
– continut original
– continut valoros tot site-ul
– semnificative in cadrul angajamentului de utilizator, inclusiv link-uri si social sharing
Actualizare Panda – Google face o actualizare Panda noua o data la patru-sase saptamani. Daca site-ul dumneavoastra nu a trecut o astfel de actualizare, chiar daca veti face modificari va trebui sa asteptati pana la urmatoarea actualizare pentru a afla daca modificarile pe care le-ati facut vor trece de Panda Update.
Iata cum sa utilizati Google Analytics pentru a afla daca site-ul dumneavoastra este afectat. Daca site-ul dumneavoastra primeste mai mult trafic de la motoarele de cautare din SUA, atunci probail stiti deja daca site-ul a fost sau nu afectat.
Cu ajutorul acestui ghid veti putea vedea detalii cu privire la prejudicii, si veti putea analiza care sunt si unde pot aparea probleme.
Daca site-ul nu se bazeaza pe traficul motoarelor de cautare din USA, urmati pasii de mai jos pentru a vedea daca va fi afectat.
Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa mergeti la GA dashboard. Daca totul este in regula ar trebui sa observati un grafic asemenator celui de jos:
Dar trebuie sa cautati mai bine. Mergeti la raportul motoarelor de cautare si in meniul surselor de cautare si alegeti non-paid:
Apoi faceti click pe Google pentru a vedea doar Google trafic. Faceti click pe cuvinte cheie
( Keyword) coloana titlului de sus, sub care se afla lista de cuvinte cheie. Apoi trebuie sa dati click pe tara sau teritoriu.
Introduceti Statele Unite in filtrul din partea de jos a listei de tari.
Apasati Go
Ce se intampla?
Obiectivele Panda sunt nobile: de a elimina site-urile de slaba calitate din topul rezultatelor paginilor Google. Clasamentul site-urilor de slaba calitate va fi redus iar site-urile cu un continut original si informatii relevante cum sunt cercetarea, rapoartele, analizele vor urca in clasament.
Ce factori fac un site vulnerabil pentru Panda Update?
Chiar daca nu se cunosc toate detaliile, iata cativa factori:
– efectuarea de cercetare calitativa, ceea ce inseamna ca se vorbeste cu persoane fizice pentru a afla care dintr-un esantion de site-uri sunt considerate a fi de calitate scazuta si de ce.
– rezultatele sunt folosite pentru a defini site-uri de calitate scazuta.
Iata cativa factori pe care Google ar putea fi capabil sa ii masoare pentru a defini calitatea scazuta a site-urilor:
– un procentaj ridicat de continut duplicat
– o cantitatea mica de continut original pe o pagina sau pe intreg site-ul
– un procentaj ridicat sau numar de pagini cu o cantitate mica de continut original
– continutul paginii si tag-ul titlului paginii nu corespund interogarii de cautare
– supra-optimizarea pe o pagina
– rata de bounce mare pe pagina site-ului
– rata minima de vizitare a paginii sau site-ului
– numar mic de vizitatori care revin pe site
– procentaj mic al click-urilor din pagina de rezultate Google pentru site
– continut mare de sabloane ( aceleasi pe fiecare pagina)
– lipsa link-urilor catre o pagina sau un site social media si de la alte site-uri.
Acesti factori sunt relevanti pentru Panda Update. Un continut de calitate inferioara doar pe o parte a unui site poate avea impact asupra clasamentului unui site intreg.
Este important sa se defineasca diferenta dintre o schimbare algo si o penalizare.
O penalizare trebuie aplicata in cazul in care are o limita de timp si ridicata daca este sa fie eliminata. O schimbare algo exista iar rezultatele sale vor continua pana cand aceasta este schimbata.
Panda este o schimbare algo, dar nu una obisnuita. Este o schimbare algo care functioneaza ca o sanctiune, deoarece in cazul in care site-ul dumneavoastra nu trece de Panda Update, el este afectat in totalitate, chiar si paginile cu continut de calitate.
Este Panda Update aplicat la nivel de site sau la nivel de pagina?
Daca site-ul dumneavoastra a fost lovit de Panda, atunci toate paginile ar trebui sa experimenteze o scadere similara in Google. Panda este intr-o anumita masura lucru la nivel de pagina.
Afla ce tipuri de pagina au fost afectate pe site-ul dumneavoastra
Daca site-ul dumneavoastra a fost lovit, utilizati filtrul GA asa cum am aratat mai sus pentru a afla ce pagini ale site-ul au fost afectate. Raspunsul nu este unul simplu aici, exista cazuri in care sunt afectate pagini cu un continut bogat si unic.
Este Panda o pedeapsa aplicata la nivel de cuvant cheie?
Pentru a afla acest lucru iata ce puteti face:
– gasiti o pagina care primeste rezultate de la diferite cuvinte cheie
– vedeti daca Panda are efecte diferite asupra traficului pentru acele cuvinte cheie diferite dar la aceeasi pagina. Daca da atunci Panda functioneaza la nivel de cuvant cheie.
Ce trebuie sa faceti daca ati fost lovit de Panda?
Google sugereaza:
– ar trebui sa evaluati tot continutul de pe site-ul dumneavoastra si sa imbunatatiti calitatea generala a paginilor, eliminati paginile de slaba calitate
– gasiti paginile cele mai afectate de pe site-ul dumneavoastra
– izolati diferentele intre cele lovite si cele care nu au fost lovite
– incercati schimbarea factorilor loviti, dar utilizati aceasta metoda de analiza cu prudenta
– faceti o lista cu tipuri diferite de pagini. Exemple: forum, articole de calitate, articole cu calitate scazuta, produs, blog, etc.
– construiti un tabel si adaugati coloane pentru factorii relevanti cum ar fi continut putin, continut duplicat, continut slab, numarul de pagini si scaderea in google. Completati valorile pentru fiecare tip de pagina.
– imbunatatiti paginile care nu sunt de calitate
– inlocuiti continutul de calitate slaba cu continut original, adaugati pagini relevante
– editati orice supra-optimizare a paginii
– imbunatatiti tot ceea ce poate transforma experienta utilizatorului in mai bine
– oferiti utilizatorilor mai mult cand acceseaza prima pagina: imagini, clipuri video, text atractiv
– faceti limba si continutul mai accesibile
– promovati-va continutul pe social media, inclusiv Twitter si Facebook
Daca urmati aceste sfaturi veti reusi sa treceti de o actualizare Panda cu brio.